Monday, June 18, 2012

Korea Day 3 2/2

Assalamualaikum,

Sekembalinya aku dari tersenyap seketika... seketika?? lama dah story Korea aku nih, last ingat2 lupa jer, ok lah bercerita semasih ingat ni kan. Ok malam hari ketiga kami di sana lepas balik dari beriadah, berbasikal keliling Nami Island, kami pon merancang menuju ke  IteaWon, dekat sana kami menaiki train macam biasa lah, mudah kalau d Korea ni naik train je. Keluar di train station kami pergi ke Information Center yang terdapat di station tu dan bertanya Informers di situ. kami bertanyakan dimanakah Islamic Street, kemudia di balas" You heading this exit, and going straight you will see Turkys Kebab then turn right and left, that is Islamic Street, also have big Mosque there", then we reply " Kamsa Hamnida". Lebih kurang begitu lah rasanye.

Berjalan mencari masjid di Iteawon memey sesat pada waktu gelap  dan sejuk -1 degree ni. semasa pusing2 mencari di situ ader seorang mamat tetiba tegur aku, " Hello, can you do a fever, may I know where is mosque here?, because I'm trying to find it but didn't see any kind of it" kendian aku pon balas, " owh me also seeking for it, but I thought we must climb this stair, by the are you Malaysian?" .. then " No I'm Indonesian, bapaknya dari Malaysia ya..?" aku pon" iya pak saya dari Malaysia, saya sedang mencari Masjid nya ngak jumpa, terusnya kita cari sekali aja, namanya siapa ya? " then situ lah berkenalan dengan seorang rakyat Indonesia Muslim, great thing on my mind, when we meet a really muslim are, we can make as a Friend where ever we are, that is how wonderful Islam is, always respect each others not to blame or take advantages each others, ok next stories.

Finally we find Masjid besar d Iteawon, baru lepas Isya' so kami jamak, dan kawan dari Indonesia tadi berseorangan so dia nak ikut kami pergi makan bersama, di masjid berkenalan pula denagan rakyat Malaysia, bekerja di sana dan bekas pelajar University sana juga, lama jugak borak di tangga masjid. dengan angin yang kuat bertambah2 sejuk, lalu kami proceed ke Murree Korean Muslim Restaurant, di situ kami borak panjang, bertukar contact, dan Kawan Indonesia tu sebenarnya bekursus di Busan, mlm tu dia berjalan d Seoul so bertemulah dengan kami, rupany begitu.

Di dalam restaurant selang beberapa minit makanan sampai, dan merasa sedikit makanan, tetiba sepupu aku Auni 3 tahun terjatuh di dalam restauran tu, berdarah gak lah bibir, nasib juga bertemu dengan rakyat Malaysia, so diorang yang banyak arrangekan ke Hospital Sampai habih selesai, kalu x jenuh juga sebab tak paham bahasa diorg, Ribuan terima kasih kepada mereka berdua,   so malam tu kami cuma melawat Hospital, dan berhajat untuk mengbatalkan ke ski resort esok nya.. 

to be continue..
PS: gamabar tgk kat ALBUM AnL atas jer lah.. kekeke

0 comments: