Friday, February 26, 2010

Salam maulidur rasul




 Assalamualaikum semua... seperti yang semua kita ketahui, hari ni adalah hari kelahiran nabi kita nabi Muhammad s.a.w. maka adalah harus bagi kita sebagai umat islam menyambutnya. jadi marilah kita bersama2 berselawat keatas nabi junjungan kita nabi Muhammad s.a.w. jom ikuti selawat nih bersama yer..



Teringat lak suatu ketika dahulu, 1st time ikuti perarakan besar peringkat kebangsaan d dataran merdeka, seingat aku baru tingkatan satu time tu, aku jadi wakil ABIM@Angkatan Belia Islam Malaysia. Teruja habislah time tu, tahun 1997, berarak dari dataran Merdeka Kuala Lumpur sampailah stadium negara, hehehe.. jauh..jauh... tp best, penuh dengan semangat hehe.. Then 2nd perarakan besau time aku dip kat shh alam.. tak igt lak tahun baper mungkin around 2005/2006 kot.. berarak dari belakang bangunan Bank Islam tu sampai lah Masjid Negeri, Best join perarakan nih, mesti datangnyer semangatkan.. tambah lagi time berarak tu semua berselawat, hehe ok lah... sampai sini dulu.. salam maulidur rasul untuk semua.

PS: Teringat suatu perkara lak... time lepas berarak kat shah alam tu, ader lak member aku tipon mtak tolong nak ambik TV kat umah akak dia.. aku tunggu lah kat ktm bt3 lepas tu, dia siap leh jatuh tangga lagi kejar train..cian dia... OPPSS!! biarlah rahsia siapa dia.. hehe.. *aku masih sayang n teringatkan seseorang..huhu.. camner nak melupakan?? ader cadangan?? ;(

1 comments:

white rose said...

SALAM MAULIDUR RASUL BUAT UMAT ISLAM DISELURUH DUNIA, TERUTAMA DIMALAYSIA...SEMOGA DENGAN KUNJUNGAN KELAHIRAN NABI MUHAMMAD S.A.W MEMBERIKAN KITA PERINGATAN TERHADAP PERJUANGAN RASULULLAH DALAM MENEGAKKAN SYIAR ISLAM...