Wednesday, November 25, 2009

Pengajaran...Peramugari koma d Makkah..

"Semasa koma itu kakak telah ditunjukkan oleh Allah tentang balasan yang Allah beri kepada kakak. Balasan azab Lan, bukan balasan syurga. Kakak rasa seperti diazab di neraka. Kakak ni seumur hidup tak pernah pakai tudung. Sebagai balasan, rambut kakak ditarik dengan bara api. Sakitnya tak boleh nak kakak ceritakan macam mana pedihnya. Menjerit-jerit kakak minta ampun minta maaf kepada Allah."

"Mazlan, kalau ada perempuan Islam yang tak pakai tudung, Mazlan ingatkanlah pada mereka, pakailah tudung. Cukuplah kakak seorang saja yang merasai seksaan itu, kakak tak mau wanita lain pula jadi macam kakak. Semasa diazab, kakak tengok undang-undang yang Allah beri ialah setiap sehelai rambut wanita Islam yang sengaja diperlihatkan kepada orang lelaki yang bukan muhrimnya, maka dia diberikan satu dosa. Kalau 10 orang lelaki bukan muhrim tengok sehelai rambut kakak ini, bermakna kakak mendapat 10 dosa."

Actually this me taking from I Luv Islam.. so for detail stories please fllowing this link..
http://www.iluvislam.com/v1/readarticle.php?article_id=2076

PS: harap ianya menjadi pengajaran kepada kita semua.. igt2lah selalu seksaan dan azab dr allah.. moga kita akan lebih menginsafi atas segala keburukan yang kita penah buat dan terpikir nak buat.. harap anda dapat memaafkan segala salah dan silap saya disini... sama2 kita beramal.. INSYAALLAH

0 comments: